Twaalfde Winterloop in Schelfhorstpark.

ALMELO - Op 15 januari 2017 wordt voor de twaalfde keer de Winterloop gehouden. De organisatie is in handen van de Stichting Schelfhorstpark, in nauwe samenwerking met Atletiekvereniging SISU. De organisatie verwacht het succes van de Winterloop van vorig jaar te overtreffen. “Wij hopen op mooi loopweer.” Om 13:30 uur zal Burgemeester Arjan Gerritsen na zijn openingswoord de jongelui laten weg schieten door de heer Herbert Halfman van Atletiekvereniging SISU. De officiële wedstrijdspeaker is de heer Eric Dogger. Om 14.05 gaat de zes kilometer van start. Direct hierna hijst de Burgemeester de “Green Flag”. Deze vlag ontvangt het Schelfhorstpark voor de negende keer. De Green Flag is een Brits onderscheiding en wordt uitgereikt door de partnerstad Preston. Het Schelfhorstpark was het eerste park op het vaste land van Europa die deze onderscheiding in ontvangst mocht nemen. Een hele eer voor de Gemeente Almelo en het Schelfhorstpark. Om 15.00 uur worden de lopers voor de 4 en 10 kilometer weggeschoten. Inschrijven voor de loop kan vanaf 12:00 uur en tot en met 30 minuten voor aanvang van de te lopen afstand in Huize Friso tegenover het park. Inschrijfkosten zijn € 3,00 De Stichting Schelfhorstpark zoekt donateurs en heeft hiervoor de “Vrienden van het Schelfhorstpark” opgericht. “Wij organiseren dit jaar voor het eerst een loterij. Een loterij met vele mooie prijzen. De trekking van de prijzen zal, vlak voor de start van de 6 km loop plaats vinden.” Lootjes voor de loterij zijn te koop in Huize Friso tijdens het inschrijven en in het park “. Iedere loper ontvangt na afloop een herdenkingsvaantje. Voor de snelste lopers is er natuurlijk een mooie beker of medaille te winnen plus een leuke attentie. Voor de niet meelopende kinderen is er een springkussen. De organisatie is trots en blij dat ook deze keer Huize Friso als ‘gastheer’ zal optreden. Bij Start en Finish wordt een infomarktje ingericht. De uitslagen zullen z.s.m. na de wedstrijd bekend worden bekend gemaakt op stichingschelfhorstpark.nl en sisu.nl