Green Flag Award uit Preston weer in top in het Schelfhorstpark.

ALMELO- Voor de achtste jaar in successie mag de Stichting Schelfhorstpark Almelo de Green Flag weer ophangen. Voor het achtste keer heeft de Engelse organisatie gemeend het park weer in de prijzen te laten vallen. Deze onderscheiding wordt elk jaar uitgereikt door een Engelse jury die parken beoordeeld op vele punten zoals, gastvrij, schoon, veilig en milieuvriendelijk.

“ Wij als stichting Schelfhorstpark voelen ons zeer vereerd dat we weer een Green Flag mogen ophangen. Het park is dit jaar al opgevrolijkt met een heuse kunstmozaïekbank die door Almelose kunstenaars en kunstenaars uit onze partnerstad Preston G.B. is gemaakt. Het park is een groen pareltje in onze stad”. Aldus Meta Meijer, voorzitter

Wijkwethouder Jan van Marle zal op maandag 16 november om 10:45 uur de Green Flag in top hijsen. Na afloop is er een informeel samenzijn in Huize Friso met een kopje koffie en iets lekkers.

Voorafgaande aan het “hijsen” van de vlag zal de wethouder een Magnoliaboom planten bij Huize Friso.

Het bestuur van de Stichting Schelfhorstpark is ook verheugd dat de Winterloop 2016 voor de 11de keer op 17 januari 2016 in en om het park weer door kan gaan. Deze keer voor het eerst met een eigen Kinderloop van twee kilometer voor kinderen tot twaalf jaar.